Bővült a végtörlesztésre jogosultak köre
Módosította a parlament a végtörlesztésről szóló jogszabályt. A változtatást az indokolta, hogy a végtörlesztésről szóló törvényt korábban több bank is úgy értelmezte, hogy azokra nem terjed ki a kedvezmény, akik nem devizaalapú, hanem tényleges devizahitelt vettek fel.
Kikkel bővült a végtörlesztők köre?
- aki devizában törleszt
A változtatások elfogadásával az is végtörleszthet a kedvezményes árfolyamokon, aki devizában törleszt. A devizaalap és a devizahitel közötti különbség annyi, hogy a tényleges devizahitellel eladósodottak nem forintban fizetik a részletet, hanem devizát utalnak a banknak. Viszont sok bank ezektől az adósoktól is forintban kérte a törlesztést, tehát a konstrukció csak elméletben különbözött a deviza alapú hitelektől, így a megkülönböztetés valóban nem volt életszerű és indokolt.
- aki szakaszosan folyósított hitelt vett fel
A törvényre hivatkozva több pénzintézet azok végtörlesztési kérelmét is visszautasította, akik szakaszosan folyósított hitelt vettek fel, például házépítéshez. A módosítás azt mondja ki, hogy az egyes utalások súlyozott átlaga számít, így nem lehet kizárni azokat, akik így kiszámolt folyósítási árfolyama a rögzített értékek alatt van.
- aki a kölcsönt a futamidő alatt a kedvezőbb feltételek miatt egy másik bankhoz vitte át
Azokra is kiterjesztették a kedvezményt, akik nem a hitelt eredetileg folyósító banknak tartoznak, mivel a futamidő alatt refinanszírozták a hitelüket egy másik pénzintézetnél. Esetükben a végtörlesztés szempontjából nem a váltáskor megállapított, hanem az eredeti utalás árfolyama számít. Szintén egyértelművé vált, hogy a végtörlesztéshez csak forintalapú hitelt lehet felvenni.
Kiknek nem jár a végtörlesztés?
Továbbra sem kapnak segítséget azok, akik lízingelt lakásban laknak. Ezt azzal indokolták, hogy a lízingnél a futamidő végéig a lízingcég a tulajdonos, az ingatlan csak a hitel kifizetésekor kerül a lízingelő nevére. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének adatai szerint 3500-4000 olyan ember van, akik devizaalapú lízinggel vásároltak lakást.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente