Bemutatkozik a SZÉP-kártya – októbertől megszűnik az üdülési csekk
A Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártya egy új cafetéria elem, amelyet a munkáltatók évi 300.000 forint értékben adhatnak a munkavállalóknak járulékmentesen, kedvező adózással.
Ez a juttatás nem képez tb-járulékalapot, csak 16 százalék adó terheli a kifizetőt. Az adó alapját a kártyára utalt összegből 1,19-es szorzóval kell megállapítani. Annak, aki a juttatást kapja, semmiféle adókötelezettsége nincs.
A Széchenyi Pihenő Kártyával szálláshely-szolgáltatással együttesen vehetők igénybe azok a szolgáltatások, amelyek a pihenést, valamint az egészség védelmét és megerősítését szolgálják. A SZÉP-kártya felhasználható szálláshely-szolgáltatás igénybevétele mellett az alábbi szolgáltatásokra:
• éttermi vendéglátás,
• fürdőszolgáltatások,
• betegségmegelőző, egészségmegőrző, egészséghelyreállító szolgáltatások,
• múzeumi, színházi, növény-állatkerti, egyéb művelődési intézményi belépők,
• természetvédelmi területek, tematikus parkok, szabadidőparkok belépői,
• az utazásszervezőknél megrendelt belföldi utazási csomag,
• testedzési szolgáltatások,
• verseny- és lovaglóistállók szolgáltatásai.
A 300.000 forintos keretösszeg a kedvezményes adózás felső határa. A munkáltató ezen felül is utalhat a kártyára, de ezt az összeget az egyéb jövedelmekkel azonos járulékok terhelik. Minden munkavállaló egy társkártyát kaphat térítésmentesen.
A SZÉP-kártya előnye, hogy a papír-alapú utalványoknál biztonságosabban, egyszerűbben és olcsóbban kezelhető.
SZÉP-kártya juttatás a családtagoknak nem adható, viszont a számlához a munkavállaló közeli hozzátartozója is hozzáférhet a munkavállalóval azonos feltételek mellett a rendelkezésére bocsájtott társkártya segítségével.
Ebben az évben még a SZÉP-kártya juttatás (akár jutalomként) annak is adható, aki 2011. október 1-je előtt maximális üdülési csekk juttatásban részesült.
A SZÉP-kártya bevezetésével összefüggő változás, hogy a hasonló szolgáltatásokra váltható üdülési csekk személyenként a havi minimálbér összegének megfelelő értékben már csak 2011. szeptember 30-ig adható kedvezményes adózással.
Átmeneti szabály szerint a 2011. október 1-jéig kiadott üdülési csekkek még jövőre is felhasználhatóak.
A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályait az 55/2011. (IV. 12.) Korm. rendelet tartalmazza.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente