Adómentes az éttermi reprezentációs juttatás
Módosult a szja- és a szochotörvény az egyes meghatározott juttatások tekintetében. Meghatározott összeghatárig adómentessé váltak az éttermi szolgáltatás formájában adott reprezentációs juttatások. A kormány célja az éttermek forgalmának növelése. Az éttermi fogyasztás akkor adómentes, ha arra reprezentációs juttatás keretében kerül sor. Ez azt jelenti, hogy a juttató a tevékenységével összefüggő események keretében, mint az üzleti, hivatali, szakmai, diplomáciai, hitéleti rendezvény alkalmával nyújtott vendéglátás étel ital és az eseményhez kapcsolódó szolgáltatásutazás, szállás. A céges ünnepi rendezvények éttermi fogyasztása is reprezentációnak minősül, így ezek is adómentessé váltak. Nem vált adómentessé a cég irodájában rendezett vacsora, mivel nem étteremben biztosítják a lebonyolítást. A juttatás maximum az éves összes bevétel 1 százaléka lehet. És az adómentesen elszámolt összeg nem haladhatja meg a 100 millió forintot. A kormányrendelet 2026. február 1-én lépet hatályba, de a rendeletben foglaltak a teljes 2026-os adóévre alkalmazható.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente