A kamarai regisztrációról
A most alakuló egyéni és társas vállalkozások a bejegyzésüket követő 5 napon belül, a már működő vállalkozások pedig a hatálybalépést követő 60 napon belül, vagyis legkésőbb 2012. március 1-ig kötelesek a székhely szerinti területi kereskedelmi és iparkamaránál kezdeményezni nyilvántartásba vételüket.
Az Országgyűlés által a tavalyi év során elfogadott 2011. évi CLVI. törvény a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvényt akként módosította, hogy a gazdálkodó szervezetek számára kötelezővé tette a kamarai nyilvántartásba történő bejelentkezésüket és ahhoz kapcsolódóan 5000 forint kamarai hozzájárulás megfizetését.
A kamarai törvény módosítása három lényeges változást tartalmaz.
A 2012. január 1-től életbelépő új rendelkezések alapján a gazdálkodó szervezetek kötelesek:
- a kamarai nyilvántartásba vételüket kezdeményezni,
- a kamarai közfeladatok ellátásához évente 5 000 Ft kamarai hozzájárulást fizetni. A hozzájárulás összege önkéntes kamarai tagok esetén levonásra kerül a tagdíjból.
- a Kamara köteles részükre a törvényben meghatározott szolgáltatásokat térítésmentesen nyújtani.
A törvénymódosítás nem érinti az agráriumot, vagyis a fő tevékenységként mezőgazdasági tevékenységet folytató vállalkozásokra, a mezőgazdasági termelőkre és az agrárkamarákra nem terjed ki a hatálya.
Lényeges, hogy a kamarai tagság továbbra is önkéntes marad, így a regisztrált vállalkozások nyilvántartásba vételükkel nem válnak kamarai taggá.
A törvény hatálybalépését követően létrejövő egyéni és társas vállalkozások a bejegyzésüket követő 5 napon belül, a már működő vállalkozások pedig a hatálybalépést követő 60 napon belül, legkésőbb 2012. március 1-ig kötelesek a székhely szerinti területi kereskedelmi és iparkamaránál a nyilvántartásba vételüket kezdeményezni.
A hozzájárulás köztartozásnak minősül, ami azt jelenti, hogy a megfizetés elmaradása esetén adó módjára behajtható.
A regisztráció során releváns adat lesz a vállalkozás neve, székhelye, telephelyei, fióktelepei,fő- és a ténylegesen végzett tevékenységei, illetve a vállalkozás méret szerinti besorolása.
A befolyó összegből olyan országos adatbázis épül, amelynek segítségével 1-2 év alatt kiszűrhetőek a nem működő cégek, és a kamarák valós adatokon alapuló gazdasági elemzéseket készíthetnek a jogszabály-módosítások korrekt előkészítése céljából. A kötelező regisztráció kompenzálásaként a kamarák további térítés nélkül gazdasági, pénzügyi, adózási, hitelezési tanácsokat, valamint üzletipartner-keresési és pályázatfigyelési szolgáltatásokat nyújtanak majd a regisztrált vállalkozások számára.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente