2015-ös változások - 3. Reklámadó

A legfontosabb változás, hogy jövő évtől 40 %-ról 50 százalékra emelkedik a reklámadó felső kulcsa. Ez azt jelenti, hogy a 20 milliárd forintot meghaladó reklámárbevételt szerző cégeknek bevételük felét kell a költségvetésnek befizetniük.

December elsejétől életbe lép az a szabály, hogy a NAV honlapján közzéteszi majd a jó adózók listáját, vagyis azon cégek nevét, amelyek jogszerűen fizetnek, és amelyek jogszerűen nem fizetnek reklámadót. Így a reklámok megrendelői tudni fogják, hogy az adott közzétevőtől megrendelt reklám esetén terheli-e őket adókötelezettség, így ha a reklám közzétevője szerepel a listán, akkor a reklám megrendelője nem lesz a reklámadó alanya.

A módosítás nyomán akkor sem lesz adóköteles a reklám megrendelése, ha a megrendelő nyilatkozatot kér a közzétevőtől, ezt hitelt érdemlő módon (tértivevénnyel, vagy e-mail elolvasásáról szóló visszaigazolással) bizonyítani tudja, és mindezt jelenti a NAV-nak. Ez azoknak lehet fontos (és kedvező) változás, akik a Google vagy a Facebook felületén hirdetnek.