10 hasznos infó internetes árurendeléshez
A NAV 10 pontja:
1. Az Európai Unión kívülről érkező áru 22 euró értékig vám és adómentes, e fölött vámot és/vagy általános forgalmi adót kell fizetni.
2. A nem EU tagországból érkező árut vámkezeltetni kell, amelyet megbízás alapján a fuvarozó vállalkozás végez.
3. Postaforgalomban beérkező csomagok vámkezeléséről – eltérő megbízás hiányában – a belföldi postai szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) gondoskodik.
4. A vámkezelés gyorsítása érdekében a csomagon a feladóval érdemes feltüntettetni a csomag tényleges tartalmát, valamint a megrendelő pontos elérhetőségét (cím, telefonszám, email cím).
5. Minden esetben a termék valós értékét kell megadni a vámeljárás során (nem reális érték megjelölése esetén a vámhatóság vizsgálatot rendel el).
6. A vámhatóság – a fuvarozó vállalkozás jelenlétében – a csomagküldeményeket szúrópróbaszerűen kibonthatja.
7. Európai Unión kívüli országból történő rendelése előtt érdemes meggyőződni arról, hogy a termék behozatalához szükségese engedély vagy az adott termék nem tartozike tiltó, korlátozó rendelkezések hatálya alá (pl. engedély szükséges kábítószerek, védett növények, állatok, illetve az ezekből készült áruk, védett vagy kulturális javak, haditechnikai termékek, fegyverek stb. vámkezeléséhez).
8. Gyógyszer, fogyasztószer, potenciajavító termékek megrendelésekor fokozott figyelem indokolt, mivel ezen termékek behozatala engedélyhez kötött és sokszor hamis vagy egészségre káros terméket árulnak.
9. Szellemi tulajdonjogot sértő áruk (hamis áruk, másolt szoftverek stb.) behozatala esetén szabálysértési vagy büntetőeljárást indíthat a vámhatóság.
10. A fizetési kötelezettség pontos megállapításához hasznos információkat talál a Nemzeti Adó és Vámhivatal honlapján
+ 1. A behozott áruk továbbértékesítése esetén adófizetési kötelezettség keletkezhet, amelyet a következő évi személyi jövedelemadó bevallásban szerepeltetni kell.
(forrás: nav.gov.hu)
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente