A céginformációs szolgálat már ellenőrizheti a cégadatokat

A cégeljárási törvény módosítása tette lehetővé, hogy a céginformációs szolgálat ellenőrizze a cégek adatait. A részleteket rendeletben szabályozta a közigazgatási és igazságügyi miniszter. A törvény és a rendelet  a Magyar Közlöny 2012/93. számában jelent meg.
A céginformációs szolgálat a cégbejegyzési - és változásbejegyzési - kérelmek informatikai ellenőrzése során, azzal egyidejűleg ellenőrizheti az alábbi adatokat:
 a) székhely, telephely, fióktelep,
b) a képviseletre jogosult cégjegyzékbe bejegyzendő adatai,
c) a tagok cégjegyzékbe bejegyzendő adatai, továbbá adóazonosító száma,
d) főtevékenység és további tevékenységi kör(ök), valamint
e) az áfa-alanyiságra, illetve az áfa-adózási módra vonatkozó nyilatkozat.   
A szolgálat másik lehetősége, hogy az űrlapon beadott kérelmek egyes rovatait vizsgálva, az azokban szereplő adatokat is ellenőrizheti. Például a telephelynél és a lakcímnél megvizsgálja az irányítószámot, a tulajdonosok és a képviselők adószámainál pedig az állami adóhatóság által kiadott
adóazonosító számnak az azonosító számok képzésére vonatkozó szabályokkal való összhangját ellenőrzi. Amennyiben a céginformációs szolgálat hibát észlel az űrlap adataiban, azt a hiba megjelölésével visszaküldi a cég jogi képviselőjének.